El passat 20 de novembre, dia Internacional de la Infància, La Fundació Privada Reddis va lliurar els premis Frias als millors treballs realitzats pels alumnes de les escoles de Reus sobre la figura del metge Alexandre Frias Roig per commemorar els 100 anys de la creació de l'Institut de Puericultura de Reus que ell va fundar. Els guanyadors hem estat els alumnes de 4t de primària de l’Escola Pompeu Fabra i els alumnes de 3r i 4t de la nostra escola.

Ara us farem cinc cèntims de com vam treballar l'any passat el doctor Alexandre Frias, que per nosaltres era un gran desconegut.

Abans d'anar a l'excursió vam buscar informació sobre ell a través de la pàgina de l'ajuntament de Reus www.reus.cat.

Quan vam arribar a Museu de Reus ens estava esperant la Maria de Còdol que ens va acompanyar per veure l'exposició i ens va explicar moltes anècdotes interessants sobre el doctor Alexandre Frias i sobre com vivia la gent en aquell temps, tot adaptat al nivell dels nostres alumnes.

Després els nens van dibuixar el que més els hi va agradar o cridar l'atenció de l'exposició i durant el cap de setmana van escriure una redacció explicant el que havien après.

Amb aquesta informació les mestres vam elaborar un qüestionari que els nens havien d'omplir i que va ajudar a parlar dels aspectes del doctor Frias que nosaltres volíem treballar, ja que a les redaccions vam poder comprovar que hi havia alumnes amb algunes llacunes o informacions mal enteses.

Després d'un parell de sessions dedicades a parlar entre tots de la figura doctor Frias, els nens van treballar per grups algun dels aspectes tractats i van escriure les seves produccions a l’ordinador.

Per comprovar si les innovacions introduïdes en la pediatria havien perdurat fins als nostres dies, les mestres vam elaborar una enquesta que van respondre els 52 nens i nenes de 3r i amb els resultats obtinguts vam realitzar uns diagrames de barres.

Per acabar, com que el doctor Frias es va dedicar a la investigació de la vida microscòpica (sobretot de la leishmaniosi), vam fer un treball per grups sobre alguns dels microbis més coneguts, basant-nos en el llibre “Contes de microbis” de Arthur Kornberg, guanyador amb Severo Ochoa, del premi Nobel de Fisiologia o Medicina en 1959.