These days  we have been working the characters of a story called "The snail and the whale", written by Julia Donaldson, in a different way. We have done these activities in groups.

First, we have to follow some instructions to colour the pictures of the characters, but to find these instructions a member of the team had to run along the corridor, go back to class and communicate it to the rest of the team.

Another day, each team member create new instructions for a character, then we wrote them all together and we started the race again!

We have enjoyed a lot this activity although it was a bit tiring.

El passat 23 de maig, dijous,  els alumnes de cinquè van anar  a gaudir d’un dia d’activitats a Bosc Aventura Salou.

Un dia ple d’emocions, convivència, cooperació, esport i natura.
Han participat en diferents activitats:  el minigolf,  el tir  amb arc i en l’activitat principal del Bosc Aventura Salou “ les tirolines i els ponts tibetans”.

Alguns alumnes han arribat a fer tots els circuits, tant els blaus com el vermell (de més dificultat).  Circuits totalment segurs, tant pels arnès de seguretat que s’utilitzen com per la vigilància constant dels diferents monitors del parc.

Aprofitant que aquest divendres dia 8 de març és el dia internacional de la dona, a cinquè hem volgut aprofitar aquesta data per conèixer i treballar històries sobre dones, noies o nenes extraordinàries que estem descobrint mitjançant el llibre Contes de bona nit per a nenes rebels, escrit per Elena Favilli i Francesca Cavallo. Que no us enganyi el seu títol, aquest llibre és per tothom, sense importar la nostra edat o sexe. Algunes de les biografies que hem llegit són:

· Hatsetsup, la primera faraona dona a Egipte, i Cleopatra, la última. Com a medi hem estudiat els egipcis, ens ha vingut molt bé conèixer aquestes històries.

· Marie Curie. De ben segur us sonarà el seu nom, va ser una física i química polonesa, pionera en l'estudi de la radiació.

· Malala Yousafzai. Una noia pakistanesa que amb només 21 anys ja és Premi Nobel de la Pau per defensar i lluitar a favor de l'educació de les dones.

· Coy Mathis. Una nena transgènere que viu als Estats Units  i que defensa tenir les mateixes oportunitats que tots nosaltres.

Encara ens queda setmana per endavant i de ben segur que en aquests dies coneixerem altres històries igual d'importants i extraordinàries.

La setmana passada vam celebrar la diada de Sant Jordi a l'escola amb diferents activitats durant tot el dia. Pel matí, vam fer tallers a tots cicle superior i per la tarda vam gaudir de l'obra "La llegenda de Sant Jordi" que els nostres companys i companyes de 4t van representar per tota l'escola. A més, vam poder visitar la parada de l'AMPA i vam comprar dos llibres per la nostra classe (5èB).

Entre tots vam triar els següents:

"Els desastrosos encanteris de la bruixa Serafina"

En el Regne Feliç, La Reina volia una filla i el Rei, un hereu al tron! La Serafina era la bruixa oficial del regne, i quan encara feia molt poc que havia estrenat la feina, va rebre un encàrrec important. La inexperiència li farà una mala jugada, a ella i als reis, que hauran d'aprendre a acceptar que, a vegades, la vida és imprevisible

"El misteri dels llobarros"

Després de la primera aventura d'aquest peculiar trio de detectius, la Carme, la Rosalia i l'Ascensió reben la visita d'en Borja Pijirilis, el director del mercat. El pobre està desesperat perquè ja fa dies que a les parades s'armen uns sidrals descomunals perquè els números de torn hi surten repetits. Les Crostó accepten el cas, però de seguida sospiten que sota aquest misteri aparentment senzill i inofensiu se n'amaga un altre més complex i perillós.

Tenim moltes ganes de llegir-los!

Adjunts:
AdjuntDescripcióMida (Kb)
Descarregar aquest arxiu (llibres sant jordi 5eb.JPG)llibres sant jordi 5eb.JPGllibres Sant Jordi 5èB2009 kB

Celebració 40 aniversari de l’ESCOLA EDUARD TODA I GÜELL

El passat 11 d’octubre, l'escola Eduard Toda i Güell, va celebrar el 40 ANIVERSARI del seu inici. Tot i que, la data exacte  d’obertura de portes  fou el 2 d’octubre de 1978.

La nostra classe, la de 5A, com les altres de Cicle Superior, ens vam passar tot el matí informar-nos i comentant els punts més significatius de l'inici de l'escola i del seu entorn. Així com dibuixant la nostra escola, tal com és en l'actualitat.

Entre els punts més importants treballats:

L'escola va iniciar les classes el 2 d’octubre  perquè al setembre encara no sestaven enllestides  les obres.

-          L'escola estava rodejada de finques agrícoles i, a l'est, on ara hi ha el camp de futbol del Mas Pellicer, hi havia les basses del Molinet (on hi anaven a parar  part de les aigües residuals de Reus). I, és per això, que  durant alguns dies del curs, els alumnes i mestres d’aquella època, sentien una forta pudor.

-          Els accessos a l'escola, en aquell temps, eren deficients. No estaven asfaltats, eren estrets i molt poc il·luminats.

Per més informació sobre la història de l'escola:  La web de l'escola (http://www.escolaeduardtoda.cat/ ) i el vídeo “La depuradora revolucionària” de TV Reus(http://canalreustv.alacarta.cat/especials-canal-reus-tv/capitol/crtv_22_la-depuradora-revolucionaria )

Cinquè A