La setmana passada vam celebrar la diada de Sant Jordi a l'escola amb diferents activitats durant tot el dia. Pel matí, vam fer tallers a tots cicle superior i per la tarda vam gaudir de l'obra "La llegenda de Sant Jordi" que els nostres companys i companyes de 4t van representar per tota l'escola. A més, vam poder visitar la parada de l'AMPA i vam comprar dos llibres per la nostra classe (5èB).

Entre tots vam triar els següents:

"Els desastrosos encanteris de la bruixa Serafina"

En el Regne Feliç, La Reina volia una filla i el Rei, un hereu al tron! La Serafina era la bruixa oficial del regne, i quan encara feia molt poc que havia estrenat la feina, va rebre un encàrrec important. La inexperiència li farà una mala jugada, a ella i als reis, que hauran d'aprendre a acceptar que, a vegades, la vida és imprevisible

"El misteri dels llobarros"

Després de la primera aventura d'aquest peculiar trio de detectius, la Carme, la Rosalia i l'Ascensió reben la visita d'en Borja Pijirilis, el director del mercat. El pobre està desesperat perquè ja fa dies que a les parades s'armen uns sidrals descomunals perquè els números de torn hi surten repetits. Les Crostó accepten el cas, però de seguida sospiten que sota aquest misteri aparentment senzill i inofensiu se n'amaga un altre més complex i perillós.

Tenim moltes ganes de llegir-los!

Adjunts:
AdjuntDescripcióMida (Kb)
Descarregar aquest arxiu (llibres sant jordi 5eb.JPG)llibres sant jordi 5eb.JPGllibres Sant Jordi 5èB2009 kB

Aprofitant que aquest divendres dia 8 de març és el dia internacional de la dona, a cinquè hem volgut aprofitar aquesta data per conèixer i treballar històries sobre dones, noies o nenes extraordinàries que estem descobrint mitjançant el llibre Contes de bona nit per a nenes rebels, escrit per Elena Favilli i Francesca Cavallo. Que no us enganyi el seu títol, aquest llibre és per tothom, sense importar la nostra edat o sexe. Algunes de les biografies que hem llegit són:

· Hatsetsup, la primera faraona dona a Egipte, i Cleopatra, la última. Com a medi hem estudiat els egipcis, ens ha vingut molt bé conèixer aquestes històries.

· Marie Curie. De ben segur us sonarà el seu nom, va ser una física i química polonesa, pionera en l'estudi de la radiació.

· Malala Yousafzai. Una noia pakistanesa que amb només 21 anys ja és Premi Nobel de la Pau per defensar i lluitar a favor de l'educació de les dones.

· Coy Mathis. Una nena transgènere que viu als Estats Units  i que defensa tenir les mateixes oportunitats que tots nosaltres.

Encara ens queda setmana per endavant i de ben segur que en aquests dies coneixerem altres històries igual d'importants i extraordinàries.

Les dues classes de 5è hem començat a treballar a tutoria què és això del bullying, també conegut com assetjament escolar,  i ho hem fet mitjançant un curtmetratge de Pixar.

El curtmetratge rep per títol “Lou” i ens mostra algunes coses que passen en un pati d’escola. Lou és un dels protagonistes del vídeo, és un personatge que existeix gràcies als objectes perduts que es troben en el pati i que es transforma segons les seves necessitats, però el més important del Lou és la lliçó que ensenya a l’altre protagonista i als espectadors.

Nosaltres seguirem treballant el bullying amb altres activitats però us animem a veure aquest curtmetratge i opineu sobre el tema.

Cliqueu a l'enllaç per poder veure'l.

Celebració 40 aniversari de l’ESCOLA EDUARD TODA I GÜELL

El passat 11 d’octubre, l'escola Eduard Toda i Güell, va celebrar el 40 ANIVERSARI del seu inici. Tot i que, la data exacte  d’obertura de portes  fou el 2 d’octubre de 1978.

La nostra classe, la de 5A, com les altres de Cicle Superior, ens vam passar tot el matí informar-nos i comentant els punts més significatius de l'inici de l'escola i del seu entorn. Així com dibuixant la nostra escola, tal com és en l'actualitat.

Entre els punts més importants treballats:

L'escola va iniciar les classes el 2 d’octubre  perquè al setembre encara no sestaven enllestides  les obres.

-          L'escola estava rodejada de finques agrícoles i, a l'est, on ara hi ha el camp de futbol del Mas Pellicer, hi havia les basses del Molinet (on hi anaven a parar  part de les aigües residuals de Reus). I, és per això, que  durant alguns dies del curs, els alumnes i mestres d’aquella època, sentien una forta pudor.

-          Els accessos a l'escola, en aquell temps, eren deficients. No estaven asfaltats, eren estrets i molt poc il·luminats.

Per més informació sobre la història de l'escola:  La web de l'escola (http://www.escolaeduardtoda.cat/ ) i el vídeo “La depuradora revolucionària” de TV Reus(http://canalreustv.alacarta.cat/especials-canal-reus-tv/capitol/crtv_22_la-depuradora-revolucionaria )

Cinquè A

El passat 15 de març, els alumnes de 5è vam anar a la Tàrraco Romana!! Com ja sabeu, vam estudiar els Romans i aprofitant el contingut de la matèria de Coneixement del Medi, l'excursió ens va servir per aprofundir molt més en la vida d'aquest poble.

Ens vam aixecar ben d'hora per a no perdre l'autobús i a la poca estona de viatge, ja ens vam trobar amb l'aqüeducte romà que tenim a Tarragona. Després d'agafar forces amb un bon entrepà, vam visitar el fòrum romà, allà ens vam convertir en ciutadans de la ciutat de Tàrraco i fins i tot en vam conèixer a dos membres. Ens vam vestir amb unes túniques i vam aprendre les parts del fòrum i moltes coses més sobre la civilització romana.

Després de tot això, vam poder veure l'Amfiteatre romà, vam tornar agafar forces tot dinant i vam anar a buscar la sorpresa final...voleu saber què és?? Doncs vam anar al port, vam veure les seves parts i vam anar amb vaixell !!

Ens ho vam passar genial i vam aprendre moltíssim, mireu quines fotos més interessants!!

Adjunts:
AdjuntDescripcióMida (Kb)