Com cada any, els alumnes de sisè, vam anar de colònies a Prades.

Ens ho vam passar súper bé! Però ja sabeu, una imatge val més que mil paraules així que mireu, mireu...

Esperem que us hagi agradat. Nosaltres no ho oblidarem mai!

Els alumnes de 6è vam participar en un taller sobre oli de la DOP (Denominació d’Origen Protegida) Siurana.

Vam aprendre que de les olives més sanes en surt l’oli d’oliva verge extra, que és el de màxima qualitat, seguit de l’oli d’oliva verge i acabant per l’oli llampant que vam poder comprovar que és el de menys qualitat perquè sembla que sigui aigua. Tot i així, també vam aprendre que no es pot dir si un oli és bo o no només pel seu aspecte perquè el més important és l’olor i el gust.

Ens van posar dos gots amb oli de qualitats diferents i, després d’escalfar-los amb la mà tal com ho fan els catadors, havíem d’olorar-lo, tastar-lo i decidir a quina fruita o verdura de les que teníem a les safates s’assemblava més tant per l’olor com pel gust. Hi havia: un tros de tomàquet, un de carxofa, un de plàtan, un de poma i un potet amb ametlla picada. Al final, tots vam reconèixer quin dels dos olis era el de millor qualitat i ho vam encertar: el segon.

Ara ja podem dir que som uns autèntics experts en oli perquè literalment “hem begut oli” i tenim els sentits de l’olfacte i el gust molt desenvolupats que ens permeten distingir-los bén bé.

En acabar el taller, tots vam tenir una ampolla d’oli d’oliva verge extra de la DOP Siurana amb el segell vermell que el caracteritza i que  demostra que no ens estan enganyant amb la qualitat.

Aquesta setmana els alumnes de 6è s’ho han passat genial a l’hora d’anglès oral.

Mitjançant un joc online que es diu “The idiot test”, els alumnes han pogut entendre la importància de llegir bé els enunciats i lo imprescindible que és posar atenció a les instruccions per arribar a completar satisfactòriament una o més tasques.

Han treballat en parelles per aclarir els dubtes i resoldre les diferents pantalles, encara que només quatre parelles d’alumnes van superar el repte d’arribar a la pantalla final.

Tot i així tots han gaudit i s’han involucrat activament en aquest “challenge”. ¡Congratulations!

Ens agrada observar directament com germinen les llavors dia a dia!

La nostra escola celebra el 40è aniversari i volem obsequiar-la amb dibuixos de l'edifici fets per nosaltres. Quan ens hem posat mans a l'obra ens hem adonat del "GRAN" edifici que ens alberga dia a dia.